dinsdag 20 januari 2009

Gepimpte tassen!!

Sinds een tijdje pimp ik ook tassen. Hieronder zie je alle tassen die ik tot nu toe af heb.
Dit is mijn lievelingstas. Het is een oude originele legertas die ik gescoord heb op een rommelmarkt. Een "fout" borduurwerk erop. Gouden stof aan de zijkanten en klaar issie! Van mijn buurvrouw heb ik een hele zak met stofjes gekregen. Daar komt deze gouden stof ook uit.
Dit is 1 van mijn eerste tasjes. Het uiltje heb ik weer gekocht op de rommelmarkt het zat in een lijstje. Stof komt van "Stichting Doortocht", waar ik regelmatig ga kijken.
Weer een tas met een heel beroemd borduurwerk. De stoere zeebonk!
Bij Doortocht een oude originele puzzel gevonden van Beertje Colargol. Met stofjes van de buurvrouw (oranje en groen, beetje jaren 70) heb ik de tas afgemaakt.
Soms verf ik ook de tasjes. Zoals deze Hollandse tas. Het hartje heb ik gekregen op de bruiloft van de overburen. Je kunt het hartje aanzetten dan gaat het knipperen.
Een nieuwe tas met een lief borduurwerk van Maria en Jezus!
Mijn allereerste gepimpte tas. Deze is ook geverfd. Echt Hollands met de klompjes.
Op de rommelmarkt wilde ik alleen de 2 schilderijtjes met dames hebben en niet de houder. de verkoopster keek me vreemd aan, maar ik wist meteen waar ze voor wilde gebruiken. Op een tas naaien!
In Turkije heel goedkoop wit tafelzeil motief kant gekocht. Jammer dat ik maar 1 meter heb meegenomen. Door het rood/wit/blauwe lint en de klompjes weer een Hollandse tas.
Mijn laatste tas. Deze heb vorige week gemaakt. Toen ik even genoeg had van die vastelaovendpekskes naaien. De tas heb ik op de Schinkemert nieuw gekocht voor 2 euro. Een borduurwerkje en lovertjes (gekregen van sinterklaas) genaaid op een stofje uit de zak van de buurvrouw.
Af en toe is het aanklooien met die tassen. Dan heb ik weer ruzie met de naaimachine. Ik kan alleen stikken en zigzaggen. Heb ook al de nodige naalden gebroken. Ik kan wel al mijn creativiteit kwijt in de tassen. Het meeste werk is ook het zoeken naar leuke (goedkope) dingen en het bedenken. Soms kan ik er niet van slapen, omdat ik zoveel ideeën heb.
Als ik nu echt genoeg tassen heb ga ik 'ns kijken of ik ze kan verkopen. Albert wordt namelijk gek van al die tassen. Ze liggen door heel het huis en wij wonen met z'n vijven toch al niet al te groot. Zeg maar een beetje te klein. Of we moeten 'ns goed opruimen natuurlijk. Haha, daar heb ik helemaal geen tijd voor (of eigenlijk geen zin in).
Groetekes, Nicole

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi Nicole,
Ik had al een paar tassen gezien, maar nog niet je hele collectie.
Ze zijn enig. Welke tas is van Riet F? Heb je daar ook een foto van? Zo ja, stuur mij deze dan.Kan ik hem weer doorsturen naar Riet.
kus, mam

Nicole zei

Die van Riet is nog niet af, maar als die lukt dan wordt die super. Het is zo'n leuk modelletje. Er moet nog een plaatje op en het handvat geschilderd.
Nicole

Anoniem zei

hoi leuk gedaan, ik ben een mama van 5 zonen en ga vanavond voor het eerst ook een legertas pimpen. ik wilde je vragen waar jij die grote legertassen koopt?
wat schrijf je dat je de tassen ook verft? met wat voor verf dan? maak jij het met de hand of gebruik je de naaimachine? groetjes, geraldina. email: geraldina2hotmail.nl