maandag 8 juni 2009

Into het "nieuwe" rijden !

Sinds kort probeer ik het "nieuwe" rijden toe te passen. Dus ik schakel zo vroeg mogelijk op naar een hogere versnelling. Dat is nog niet zo gemakkelijk, want ik ben dat nog helemaal niet gewend. Ineens mag je al naar de 4e versnelling als je 50 rijdt en naar de 5e als je 80 rijdt. Verder probeer ik als ik een verkeerslicht op rood zie staan het gas eerder los te laten en de auto te laten uitrollen. We letten natuurlijk op de bandenspanning. Eigenlijk houd ik mij daar niet zo mee bezig, maar Albert controleert al jaren zeer regelmatig de bandenspanning. Ik weet dat je de motor af moet zetten bij korte stops (ook bij spoorwegovergang en files), maar dat gaat nu nog zo tegen mijn gewoonte in dat ik dat nog niet opgepikt heb. Ik probeer wel zo veel mogelijk vooruit te kijken en te anticiperen op het andere verkeer. Ik heb er wel veel plezier in om het "nieuwe"rijden toe te passen, maar ik moet er nog steeds goed bij nadenken. Ik hoop dat het over een tijdje een automatisme wordt. Al met al wil ik met het "nieuwe" rijden brandstof besparen en het is beter voor het milieu. Maar als het even kan gaan wij altijd gezellig op de fiets !!!

Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: