dinsdag 8 december 2009

Hét scrapproject en een cadeau gemaakt voor mijn zus!

Hét scrapproject waar ik een paar blogs geleden over sprak kan ik nu laten zien. Ik had een opdracht gekregen van vriendin B. van mijn zus om een mooi boekje te maken voor mijn zwager Erik. Waarover? Haha, over zijn vrijgezellenfeest van 11 jaar geleden. Dat kwam zo: op een verjaardag bij mijn zus haalde mijn zus het album met foto's van haar vrijgezellenfeest tevoorschijn. Min of meer kwam toen te sprake dat Erik nooit de foto's van zijn vrijgezellenfeest had gezien. Dat knoopte vriendin B. in haar oren en is toen thuis op zoek gegaan naar de foto's die haar man toendertijd gemaakt had. Ze kon 16 foto's vinden, maar omdat het geen digitale foto's zijn wist ze eerst niet zo goed wat ze mee aan moest. Toen kwam B. op het idee om mij te vragen er een leuk scrapboekje van te maken. En dat wilde ik heel graag doen zeker omdat ik al een hele tijd niet meer gescrapt had. Hieronder staan enkele lay-outs uit het boekje!


In een tiroler Lederhosen op een riksja moest Erik door Venlo fietsen. Uiteraard moesten er mensen mee rondgereden worden.

En na een tijdje kon hij doorfietsen naar het Chinese restaurant "Riverside".

Dat was smullen!

Toen moest de Lederhosen uit en hadden ze een .......pak voor 'm klaarliggen.

Jawel, een geishapak. Natuurlijk gingen ze uit in Venlo en Erik moest in zijn geishapak loempia's verkopen.
Inmiddels heeft Erik het boekje ontvangen van vriendin B. en haar gezin. Hij was er heel blij mee. Fijn toch en ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt!

De verjaardag van mijn zus! Poeh, wat moet ik toch weer voor een cadeautje verzinnen. Van Regine had ik die leuke doos (soort surprise) met kiendopjes gekregen. Zie 2 blogs geleden. Dus ik wilde ook iets origineels. Voor mijzelf had ik al een leuk kussen gekocht en dat leek mij ook wel iets voor haar. Ze was er ook heel blij mee. Maar ik wilde ook iets zelfgemaakt erbij doen. Na een beetje surfen op internet kwam ik een leuk idee tegen. Een kaarsenstandaard maken van oud op elkaar geplakt servies. En dit is het geworden:
Ik vind 'm zelf ook zo leuk geworden. Dus wellicht maak ik voor mijzelf ook zoiets. Alleen is elk stuk uniek, omdat je iedere keer ander servies moet gebruiken. Net zoals dat zilverkleurige schaaltje, daar vond ik er maar 1 van en die maakt deze standaard juist af vind ik. Maar ik ga er zeker meer maken en dan eventueel verkopen. Wie heeft er interesse?
Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: