zaterdag 20 december 2008

Het groot dictee der Nederlandse taal !!

Afgelopen woensdag was het weer zover: "Het groot dictee der Nederlandse taal" op tv. Ik was eerst niet van plan om mee te doen, maar ik werd overgehaald door Joeri die graag mee wilde doen om mij te verslaan. En dat is gelukt. Joeri had 4 fouten minder dan ik. Het was wel een heel moeilijk dictee dit keer, met woorden als ecclesiastisch, eschatologische en rabelaisachtig. Maar de meeste fouten maak ik toch met wel of niet een koppelteken en wel of niet hoofdletters gebruiken, zoals in woorden als lowbudgetkloosters (hier had ik dus koppeltekens tussen) , laatmiddeleeuwse, neogotische (zelfs 2 fouten in dit woord, had een koppelteken en een h in het woord) en rooms-katholieke (hier had ik rooms met een hoofdletter geschreven). Ik zat met mijn dictee boven het gemiddelde aantal gemaakte fouten, maar onder het gemiddelde van de bekende Nederlander.

Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: