donderdag 16 april 2009

Gepimpte tassen en een kinderfeestje!

Het pimpen van tassen stond even op de achtergrond, maar nu heb ik de smaak weer te pakken. Een half jaar geleden had ik 3 gebruikte pukkels/ransels via internet gekocht (2 geplastificeerden en 1 van canvas) en die ben ik nu aan het pimpen. Ik heb er al 1 helemaal af. Een oude postzak een emaillen plaatje erop en een stukje lint en je krijgt wat je hieronder ziet.
Ik vind 'm zelf erg leuk gelukt. De pukkel van canvas ben ik aan het bewerken met kanten tafelzeil (heel goedkoop gekocht in Turkije). Alleen krijg dat maar weer eens op die klep genaaid. Dat canvas is heel dik. Ik hoop dat het lukt. Voor de derde pukkel heb ik al lege capri-sonne pakjes aan elkaar genaaid. Dat ziet er al gezellig uit, maar het is nog te weinig. Er moet nog wat op. En ik weet nog niet wat. Ik zie op andere sites dat gepimpte tassen best prijzig zijn om te kopen. De kosten zitten vaak niet in het materiaal, maar in het bedenken en het vele zoeken naar leuke spulletjes (rommelmarkten aflopen). Zie binnenkort de foto's van de andere 2 pukkels (als ze lukken uiteraard).

Igor had gisteren een kinderfeestje van zijn beste vriendje J. En hij kwam toch met iets leuks thuis. De moeder van J. volgt al jaren schildersles en had aan haar leraar gevraagd of hij geen workshop kon organiseren in de ruimte waar ze ook les krijgt. Dus niet bij vriendje J. thuis. Dat wilde hij wel. De moeder van J. had van tevoren al de vierkante canvasdoekjes voor de kinderen in een kleur geschilderd en de 2 doekjes met boekbinderstape als een soort boekje in elkaar gezet. Igor is niet zo creatief dus hij had de voorbeelden een beetje nagetekend. Maar dat heeft hij wel goed gedaan en het resultaat vind ik enig. Igor vond het zelf ook goed gelukt.
I. zei dat het een rustig kinderfeestje was geweest. De kinderen hadden allemaal geconcentreerd zitten schilderen en plakken (veertjes, pijpenragers, enz.)

De opa van vriendje J. had gezorgd dat er bij thuiskomst de happy meals van Mc. Donalds klaar stonden. Dus dat was voor de kinderen een lekkere afsluiting van een geslaagd feestje.
Groetekes, Nicole

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een leuk resultaat. Ook hier: zo moeder, zo zoon!

Groeten,
Monique