woensdag 8 april 2009

Zelf scannen bij AH!


Gisteravond met Igor naar de AH in het Tref geweest. En waarom daar naar de AH? Omdat je daar zelf kan scannen. Van bekende B. (Ja, afgelopen zondagavond hadden we het er nog over) gehoord dat dat zelf scannen superhandig is. Nou dat wilden Igor en ik wel uitproberen. Het was lekker rustig in de winkel en ik had maar een paar dingen nodig dus wij konden op ons gemak dat apparaat testen. En leuk dat Igor het vond. En het is inderdaad handig. Ik had de boodschappenkrat uitgeklapt in de winkelwagen gezet, zodat ik de producten meteen in het kratje kon leggen. Maar voordat je het in je winkelwagen legt moet je eerst scannen. Dat is heel gemakkelijk. Een kind kan de was doen. Als je alles hebt ga je met je kar naar zo'n betaalzuil. Levert de scanner in. Houdt je bonuspas voor de scanner op de zuil en dan kun je met je betaalpas het bedrag pinnen of chippen. De (tijd)winst zit natuurlijk dat je niet al je boodschappen op de band moet leggen en van de band weer in je winkelwagen en niet bij de kassa in de rij hoeft te staan. Er zijn genoeg betaalzuilen dus daar hoef je denk ik ook niet zo gauw in de rij te staan. Maar er zit ook een minpuntje aan voor mij en dat is dat ik toch wel het contact met de caissière mis als ik altijd op deze manier boodschappen zou doen. Het is toch killer. De caissières bij de AH in Blerick kennen we en daar maak je ook weleens een praatje mee. Als de kinderen mee zijn dan krijgen ze soms aan de kassa wat. Maar Igor vond het gisteravond zo leuk dat-ie ons al opgedragen heeft aankomende vrijdag ook in Venlo de boodschappen te doen, zodat hij weer naar hartelust kan scannen.

Groetekes, Nicole

2 opmerkingen:

Regine zei

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar vraag me wel af of het niet fraude-gevoelig is????

Nicole zei

Ze doen wel steekproeven !