maandag 24 november 2008

Theaterweekend !

Dit was wel een cultureel (lang) weekend. Zowiezo een druk weekend weer. Het begon al op vrijdag. Toen zijn we met z'n 5-en met de supportersbus naar de wedstrijd Helmond Sport - VVV Venlo geweest. Een gezinsuitje. Haha. Helaas heeft VVV verloren met 3-2.

Zaterdagmorgen kwam sinterklaas op het werk van Albert. Weer met z'n 5-en er naar toe, omdat door het slechte weer al het voetballen was afgelast. Alleen Igor kreeg een cadeautje, het spel "kakkerlakkensalade". Aan het eind van de ochtend hebben ze bij Kusters altijd friet met frikandel of kroket. Dus dit was kaasje voor de jongens. Ze hebben er lekker van gegeten en wij ook.

's Avonds stond ik achter de bar in theater de Garage. Ik ben barvrijwilliger en heb ongeveer 1 keer in de 5 weken dienst. Als barvrijwilliger mag je natuurlijk ook naar de voorstelling kijken en dat was zaterdagavond de "VAGINAMONOLOGEN" gespeeld in het dialect door een Zuid-Limburgs toneelgezelschap. Het was geweldig. Op de site van de toneelgroep staat het volgende: De Vagina Monologen (1996) is een toneelstuk van de Amerikaanse schrijfster Eve Ensler. Zij interviewde honderden vrouwen over de hele wereld en verwerkte deze gesprekken tot de indringende reeks "Vagina Monologen'. Het werden ontroerende, hilarische, komische, aangrijpende en soms schrijnende verhalen. De hele zaal (het was volledig uitverkocht, dus ik moest anderhalf uur op de trap zitten) heeft gelachen, maar was ook muisstil bij een aangrijpende monoloog over de ervaringen van een vrouw in een vluchtelingenkamp. De 5 toneelspeelsters waren ook geweldig. Amateurtoneel wil niet zeggen dat het amateuristisch is, maar gewoon dat ze er niet voor betaald krijgen. Ik kan niet anders zeggen dat ik erg genoten heb.

Om 23.30 uur was ik thuis en toen ben ik nog aansluitend naar het feestje geweest van vriend R., waar Albert al was. Om 5.00 uur waren we thuis. Poeh, dat is lang geleden dat we het zo laat gemaakt hebben.

Dus zijn we zondag maar laat opgestaan. Het ontbijten werd brunchen. En om 15.00 uur hadden we een voorstelling in de Maaspoort. Op het programma stond "MONDO LEONE" (Leon Giesen) met "Makers van de toekomst". Nou was er maar 1 maker, alleen Leon Giesen. Leon is een Hout-Blerickse jongen, die nu alweer jaren in Utrecht woont, en die bij "Toontje Lager" gespeeld heeft en documentairemaker is geweest. Nu heeft hij beide dingen, muziek en filmpjes maken, gecombineerd. Hij speelt liedjes (Nederlandstalig) en toont daarbij filmpjes geprojecteerd op 3 schermen. Tussen de liedjes en filmpjes door vertelt hij z'n hersenspinsels en daarbij heeft hij ook humor. Het noemt zichzelf een knutselrocker. Omdat wij op de eerste rij zaten in de congreszaal kreeg ik een echt huiskamergevoel. Net alsof je bij een vriend op bezoek bent. Ik vind het ook knap dat hij een zaal meer dan anderhalf uur weet te boeien. Ik heb weer genoten!!! De knutselrocker met kaal hoofd en baardje.

Toen Albert en ik thuiskwamen zaten Milan en Igor nog steeds in de pyjama en die hebben ze ook niet meer uit gehad. Het sneeuwde behoorlijk dus ze waren lekker aan het coconen.

Vanavond gaan we weer naar een voorstelling. Het kwam toevallig zo uit. Ja, de planning is niet optimaal. Vanavond dus "PLIEN EN BIANCA". Heb wat kritieken gelezen en die waren niet zo positief. We laten het maar over ons heen komen. Misschien kunnen wij er wel om lachen. De poster vind ik in iedergeval al erg leuk. Haha! Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: