zondag 2 november 2008

Omnia !

Afgelopen vrijdag overwacht naar de Maaspoort geweest. Buurvrouw J. had een kaartje over, omdat haar man H. niet meekon. Toen heeft ze mij meegevraagd. Nou daar doe je mij altijd een plezier mee. Geen idee wat ik kon verwachten. Maar het bleek dus Omnia (nooit van gehoord) te zijn. Een groep die Neo-Keltische muziek maakt. Ja, ik kan niet uitleggen wat voor muziek ze maken. Het is in iedergeval 100% akoestisch, ze maken dus geen gebruik van synthesizers, elektronische instrumenten enz., maar bespelen onder andere de didgeridoo, harp, draailier, gitaar en fluiten. Ze zijn tevens gekleed in zwarte neoKeltische kleding met heilige symbolen. Ook hadden ze hun gezicht beschilderd.
De 5 bandleden.

Volgens ons was ook de fanclub aanwezig. Voornamelijk jongelui tussen de 16 en de 24 jaar schat ik. Zij hadden dus ook beschilderde gezichten en zwarte neoKeltische kleding aan. Dus toen we de Maaspoort binnenkwamen en deze mensen zagen staan keken J. en ik elkaar aan en zeiden: ' wij hebben niet de goede kleding aan'. Haha! Gelukkig waren er meer mensen die gewoon gekleed waren. En de voorstelling.....ja, die was zeer zeker apart. Een beetje sprookjesachtig, mysterieus. Wij vonden niet alle liedjes even leuk, maar al met al vond ik het een geslaagde voorstelling. Ik zal er geen CD van kopen, maar 'ns een avond naar dit soort muziek luisteren is absoluut leuk.

Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: