vrijdag 11 juli 2008

Aan tafel !!

Ik vind het heerlijk om 's avonds met z'n vijven aan tafel te zitten eten. Nu in de vakantie gebeurt dat vaker dan in het "dagelijkse leven". Dan zijn er altijd wel sportende zonen, die voor het trainen niet warm willen eten.
Ik verbaas me er wel eens over hoe een gesprek kan lopen aan tafel. Zoals gisteren bijvoorbeeld. Het begon met de nieuwe trainer, Jan van Dijk, van VVV-Venlo. In de VI (Voetbal International) van deze week stond een interview met Jan van Dijk. In dat interview vertelt hij ook over zijn tijd als trainer in Saoedie-Arabie en de positie van de vrouw in dat land. Zaten wij dus te praten over wat deze vrouwen allemaal wel (en dat is niet veel) en wat ze vooral NIET mogen. En dan springt het gesprek zomaar over op nog maagd zijn als je in het huwelijk treedt. Ik zie Milan kijken, wat is dat nu weer een maagd? Hij heeft dit jaar in groep 7 wel seksuele voorlichting gehad, maar het waarschijnlijk niet over maagden gehad. Dus vertellen wij onder andere over het maagdenvlies. Milan en Igor giechelen. Vraag ik aan Igor: "weet jij wat een vliesje is?". Nee. Albert vertelt dat het een "heel dun" (en dit spreekt hij met uit met een hoge stem om het dunne kracht bij te zetten) stukje huid is. Nou ligt Joeri op zijn beurt in een deuk om het feit dat Albert "heel dun" zo hoog uitspreekt. Wordt het daar dunner van als je het zo uitspreekt vraagt Joeri. Nu moeten we allemaal lachen, want zo werkt het wel. Als je "dun" met een gewone stem zegt klinkt het minder dun dan als je "dun" met een hoge stem zegt.
Al met al kan het raar lopen zo'n gesprek. Het begon met Jan van Dijk en eindigt bij het "dunne" maagdenvlies en dat zo tussen de soep en de patatten. Daarom is gezamenlijk eten zo ontzettend leuk !!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, ha, ha, ik lig helemaal in een deuk! Inderdaad leuk hoe gesprekken kunnen gaan.

Groetjes,
Monique (Bölke)

Anoniem zei

hihi....
Regine