donderdag 17 juli 2008

Namen !

Gisteren ging ik met een paar collega's tussen de middag wandelen (ik val overigens 4 weken in aan de balie bij het Regiobureau Brandweer en dit is de laatste week). 1 van de dames is zwanger en zodoende kwam het over namen verzinnen voor je kinderen. Een andere collega vertelde dat de dochter van haar vriendin zwanger is en een leuke naam verzonnen had.
- 'Als het een meisje wordt', had de dochter tegen haar moeder gezegd, 'dan noemen we haar Bloem'.
- 'Hoe?' had haar moeder gezegd 'Bloem?'
- 'Ja, vind je dat geen mooie naam dan?'
- 'Jawel, maar heb je ook naar je achternaam gekeken?', zei de moeder.
- 'Nee, hoezo?'
- 'Je heet Bol, dus dat wordt dan.....Bloem Bol !!!'
Ha, ha, ik lag helemaal in een deuk. Hoe kun je als ouders niet kijken hoe een voornaam bij je achternaam past.
Zo ken ik nog 2 leuke namen. En die kinderen heten dus echt zo.
Kennissen van mijn ouders kregen een kindje met de naam Indy. 'Oh' zei ik, 'ken ik die ouders? Wat is hun achternaam?' De achternaam is Boom. Dus dan wordt het......Indy Boom.
En nog een mooie. Bij een ex-collega woonde in het dorp een familie Netten. De jongste zoon, die achteraf blijkt ze ook nog niet allemaal op een rijtje te hebben, hadden ze Mario genoemd. Dan krijg je dus.....Mario Netten.
Wij hebben daar wel opgelet. Zo begint de achternaam van Albert met een H. Dus wij hebben onze kinderen geen voornaam gegeven die begint met een B (hoewel ik Boaz een erg leuke naam vond), omdat je dan de initialen BH krijgt. En daar wilden wij onze kinderen niet mee opzadelen.
Ook als je achternaam met een S begint en je geeft je kind een voornaam met een S, zodat je de initialen SS krijgt vind ik niet leuk. De oorlog is wel lang geleden, maar ik zou het toch niet doen. Net zoals de initialen WC. Gelukkig ben ik NP (niet parkeren) !!!

Groetekes, Nicole

1 opmerking:

Anoniem zei

oh Nicole, ik lig hier weer dubbel van het lachen... hihi

Ga zo door Niet Parkeren!

Groetjes,
Monique (Bölke)