dinsdag 15 juli 2008

Het weekend !

Dit weekend zat weer lekker vol. Vrijdagmiddag naar de verjaardag van nichtje Lois. Zaterdagmiddag naar de verjaardag van H. in Sittard. En zondag ging Albert met z'n broer Hans naar Bospop. Milan ging 's middags met zijn beste vriendje B. zwemmen en Joeri, Igor en ik gingen een theatertour maken in Sevenum (Serumse fiste). Zo'n tour bestaat uit een wandeling door de gemeente Sevenum en onderweg kom je een 4-tal theateracts tegen, vaak op mooie locaties. Het is nog best een stevige wandeling. Het eerste stuk was een interactief stuk. Er werd een bruiloft gespeeld van "Gerard en Henk". Zo'n 20-25 toeschouwers konden meespelen. Je kreeg dan een sticker, zo was ik de "zus van Henk" en Joeri de "collega van Gerard". Igor wilde niet, dus hij zat later in het publiek. De meespelende mensen moesten oa rijst strooien, 2 aan 2 cadeaus aanbieden (dit was een envelop met een plaatje van het cadeau en wij hadden dagcreme (?), 'krijg ik ook eens wat van zus', zei Henk), een liedje zingen, dansen en de polonaise lopen. Om mee te doen was heel leuk, maar of het publiek het ook leuk vond weet ik niet. Omdat Joeri en ik meespeelden heb ik er geen foto van. De 2e voorstelling was een clown, geen kinderclown, maar een clown die voor volwassenen speelt. Wij vonden er niets aan en zijn na even gekeken te hebben doorgelopen. De 3e voorstelling was net afgelopen, de mensen liepen allemaal weer verder, zodat wij als eersten een plaatsje konden uizoeken. Het was Luuks poppentheater en Igor ging meteen vooraan zitten. Dit was ouderwetse poppenkast, met Jan Klaasen .Echt op kinderen gericht. Igor vond het heel leuk en ook het leukste van de hele middag. Joeri en ik gingen weer even terug naar onze kindertijd.
Voor de laatste voorstelling moesten wij een stuk door het bos lopen over een zeer modderig paadje naar een mooi vennetje waar 2 ballen in lagen waar mensen in zaten. Dit vond ik wel een bijzondere voorstelling en dat lag ook zeker aan de locatie. Joeri vond de muziek geweldig (niet dus !!), maar de voorstelling wel mooi.

Daarna weer teruggelopen naar het dorp, waar we op vertoon van ons entreekaartje nog een glaasje ranja en een zakje chips (Igor) en koffie/thee met plakje cake (Joeri en ik) kregen.
's Avonds ben ik Albert en Hans nog gaan ophalen in Weert. Half 3 lagen wij in bed. En de volgende dag weer om 7 uur opstaan !
Maandagavond 14 juli 2008. De eerste avond van de Nolensparkfeesten in Venlo. Zeven maandagavonden lang speelt er een groep in het Nolenspark van 21.00 uur tot 23.00 uur. Vorig jaar zijn we er door slechte weer, veel regen, geen enkele keer geweest. Igor heeft aan tafel nog een keuze moeten maken. Hij was ook uitgenodigd om te logeren bij vriendje J. Oh, oh wat moet ik doen? Ga ik nou mee naar de Nolensfeesten of ga ik bij J. slapen? Uiteindelijk is hij bij J. gaan slapen, omdat er nog meer edities komen van de Nolensfeesten en omdat hij met J. vandaag naar speeltuin Klein Zwitserland gaat.
De sfeer is heel relaxt. Glaasje bier, beetje kletsen, naar de muziek luisteren en het is gezellig druk. Heerlijk. Volgende week bij mooi weer weer !!
Albert en mijn schoonzusje druk in gesprek.
Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: