dinsdag 22 juli 2008

High tea !

Albert had bij zijn afscheid bij zijn vorige werkgever van zijn collega's een tegoedbon gekregen voor een High tea op het jachtslot de Mookerheide. Op zondag 20 juli 2008 hebben we daar gebruik van gemaakt. Na een welkomstcocktail konden wij eerst het jachtslot bezichtigen. Albert staat hier in de torenkamer, van waar je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving. Je kan onder andere Cuijk en Nijmegen zien liggen.
Vanaf 14.30 uur werd de High tea geserveerd. Met z'n 2-en zaten we aan een redelijk grote ronde tafel. Het was een beetje stijfjes, maar dat is misschien ook wel weer Engels. Haha. Een pianiste zorgde voor de muzikale begeleiding (en dit was geen hardrock muziek) We begonnen de High tea met, zoals je hieronder ziet, een etagere vol met krentenbroodjes, brioches, clubsandwiches met zalm en kalkoen en zalmsoezen.
Daarna kregen we een stukje spinaziequiche met botersaus. Vervolgens werd er een buffet klaargezet met cake en taarten en als laatste kregen we een kaasbuffet met Engelse kazen, Engelse eiersalade en domino's met tomatenboter. Natuurlijk hebben wij ook heel veel thee gedronken. Allerlei smaakjes hebben we uitgeprobeerd. Het was best een leuke middag, maar de entourage was een beetje stijf. Als we het niet cadeau hadden gekregen, hadden we het nooit gedaan. Maar dat is natuurlijk ook wel weer leuk. 'Vorige week stond ik op Bospop', zei Albert, 'en nu zit ik weer hier'.
Sinds kort heb ik weer een abonnement op de 'pizzadoos' van Piensatelier. Niet zoals de vorige keer elke maand, maar nu om de drie maanden een nieuwe doos. Dit was de doos van juli 2008.
En ik ben er gelijk mee begonnen. Ik maak een boekje van over allerlei dingen die wij doen in de schoolvakantie van de jongens. Het is een boekje van 15 x 15. Er komen geen foto's in, maar wel bonnetjes, entreekaarten (zoals bv de entreekaartjes van Bospop en de Serumse fiste) en van de High tea heb ik ook een pagina gemaakt. Zo heb ik daar ook de labeltjes van de theezakjes op geniet. Iedere keer als we een nieuw zakje pakten maakte ik het labeltje los en stopte dat in mijn portemonnee. De andere gasten zullen wel gedacht hebben, wat doet die meid toch iedere keer.
Groetekes, Nicole



Geen opmerkingen: