dinsdag 21 oktober 2008

Harry Potter !!!

Het is niet te geloven. Milan die niet veel om lezen gaf is nu gegrepen door de Harry Potter boeken. (Alhoewel hij vorig jaar ook de series De griezelbus en De grijze jager gelezen heeft).
Milan is nu aan het 5e boek begonnen. En ze worden ook steeds dikker. Dit 5e deel heeft meer dan 600 bladzijden. Hij leent de boeken van buurjongen E. die ze allemaal al gelezen heeft. En E. heeft ook alle films die uitgebracht zijn. Dus Milan gaat na ieder deel de film bekijken en komt dan tot de conclusie dat het boek toch mooier is. "Sommige dingen zijn toch echt anders dan in het boek. Ze laten ook gewoon heel veel weg." "Ja, anders wordt de film ook veel te lang."
Het 4e deel: Harry en de vuurbeker.

Maar goed. Ik dacht laat ik ook maar eens beginnen aan de serie. Ik heb nu net deel 3 uit en ik moet zeggen wat een fantasie heeft die schrijfster. Je moet er maar opkomen. Volgens mij moet je dan een beetje gek zijn om zo'n boeken te schrijven. Ik beleef er in iedergeval veel plezier aan en ben zeker van plan om alle 7 delen te lezen.
Milan leest het liefste op of in zijn bed. Hij laat er zelfs televisieprogramma's voor schieten om te kunnen lezen en dat is ongekend voor Milan, omdat hij graag voor de buis hangt. Joeri heeft altijd veel gelezen, maar andere series dan Milan. Zoals Snelle Jelle, De kameleon en Wolf. Sommige series zelfs 2x. Joeri houdt niet zo van die fantasieboeken. Doordat Milan zo enthousiast is gaat Igor ook meer lezen. Er is toch niets fijners (nou ja) dan zeker als het regent lekker een boek te lezen!!!
Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: