zaterdag 4 oktober 2008

Woonbeurs 2008 !

Met mijn mannetje naar de Woonbeurs in Amsterdam. Natuurlijk had ik de kaartjes gewonnen.
Door omstandigheden waren we pas rond 1 uur in de Rai, maar achteraf bleek dat we toch genoeg tijd hadden. Na een paar uurtjes slenteren op zo'n beurs raak je toch een beetje verzadigd. We hebben hele mooie spullen gezien. Onder andere een prachtig badmeubel, maar daar hing ook een mooi prijskaartje aan. Ik zei tegen de verkoper: "Voor 10 euro nemen we 'm mee!". "Nou 15 euro is ook goed", zei Albert. De verkoper kon er niet om lachen. "Heeft u een idee wat de prijs is van dat meubel?", vroeg hij ons. "Ik heb geen idee, maar het past volgens mij zeer zeker niet in ons budget", zei ik. In de winkel kost-ie 6000 euro exclusief BTW. "Oké, nou het is bijna de tiende!", zei ik. De verkoper keek me verbaasd aan. "De tiende oktober is de trekking van de staatsloterij en als wij een mooie prijs winnen dan komen we terug. We nemen wel de folder mee." En toen zijn wij maar gauw de stand uitgelopen. Dat is een beetje het nadeel van zo'n beurs. Er zijn hele mooi dingen, maar er hangt ook vaak een (heel) duur prijskaartje aan. Het leukste vind ik altijd de "woonhuizen" die door de woonbladen ingericht worden. Hier kun je veel inspiratie uithalen.
1. Albert staat in het woonhuis van VT Wonen.
2. Gepimpte vogelkooitjes die ze verkochten bij Kidsfactory. (90 euro voor zo'n kooitje!?)
3. Kaarsenstandaards in het At Home huis.
4. Badmeubel (niet het badmeubel) in het More than classic huis.
5. Ik zittend op een zitzak in het VT Wonen huis.
6. Stoer bed in de leuke stand van Combitex.
7. Spullen van het merk Stapelgoed in de stand van Kidsfactory.
8. De "hal" van het woonhuis van VT Wonen.
9. En als laatste papierkunst voor aan de muur.

Na de beurs met de pendelbus naar Schiphol waar onze auto stond. De parkeerplaats bij de Rai was vol, vandaar dat we 's morgens naar Schiphol gestuurd waren. De bus deed er 50 minuten (drukke spits in Amsterdam) over om bij de parkeerplaats te komen. En om vanuit Schiphol niet gelijk weer in de file terecht te komen zijn we gaan eten bij het aan de overkant gelegen hotel/restaurant Ibis. Zittend aan het raam op de vierde verdieping zag je het ene vliegtuig na het andere landen. Dat heeft toch altijd wel iets bijzonders. Al met al een lekker dagje uit en om half 11 waren we thuis.

Groetekes, Nicole

3 opmerkingen:

Anoniem zei

90 euro voor een gepimpt vogelkooitje?? Het moet niet gekker worden in dit land.....

Dat doen wij voor minder (en net zo mooi)!

Groeten,
Monique

Anoniem zei

Ja, veel he. En het is volgens mij ontzettend simpel. Ik ga zeker eens proberen.

Groetjes, Nicole

Anoniem zei

De foto van het stoere bed, daar haal ik wel inspiratie uit voor de junglekamer van onze Tygo.
xxx Regine