zaterdag 18 oktober 2008

Mannen en vrouwen!

Gisteravond naar de wedstrijd VVV-Venlo – Telstar geweest. Helaas deden mijn 2 favoriete spelers niet mee, Kevin Begois (licht geblesseerd) en Sjors Verdellen (geblesseerd). Gelukkig stond bij Telstar Martijn van Strien in het doel, viel er toch nog naar wat leuks te kijken. Dat is trouwens ook iets leuks aan voetbal: er lopen 22 jonge mannen op het veld. Ik heb me weleens laten ontvallen dat ik na de wedstrijd best eens spionnetje zou willen zijn onder de douche. Al die afgetrainde jonge body’s. “Nee”, zei een vrouw, “dat zijn allemaal van die jonge jongens.” “Ja, so what?” Als Albert zou zeggen dat hij bij het douchen van de dames van het Olympisch hockeyelftal wil zijn, dan vind iedereen dat heel normaal. Waarom wordt daar een verschil in gemaakt? Mijn zus zei een keer toen ik met carnaval een beetje lollig stond te doen tegen een jonge knul “Maar Nicole, dat kan je zoon zijn!” Wie houdt dit verschil in stand? Volgens mij de vrouwen zelf. Hoeveel oudere mannen hebben geen vrouw die tientallen jaren jonger is. Dat had ook best hun dochter kunnen zijn. En dan beginnen die mannen ook gewoon weer aan een tweede leg. Rob de Nijs (65 is-tie volgens mij al) is pas getrouwd met een vrouw die bijna 30 jonger is en heeft weer een kinderwens. Kevin Costner, die ook de 50 ruim gepasseerd is, wordt voor de 6e keer vader en voor de 2e keer vader van zijn nieuwe vrouw. Ik vind dat oneerlijk. Een vrouw moet baren (alhoewel ik dat een geweldige ervaring vond, dat baren. Zelfs zo mooi dat nog best een keer voor de nep zou willen baren) en maandelijks menstrueren, maar kan op een gegeven moment geen kinderen meer krijgen.
Nog zo iets: Madonna is pas 50 jaar geworden en doet nog grote shows. Heeft een mooi lichaam en nog een hoop energie. Maar waarom wordt dat in de media zo nadrukkelijk vermeld? In roddelbladen of showbizzprogramma’s wordt de hele tijd gezegd dat ze voor haar 50 jaar nog zo goed uitziet enz. enz. bla bla bla. Hoeveel mannelijke artiesten zijn de 50 of zelfs de 60 gepasseerd en doen hetzelfde als Madonna? Hoor je daar weleens wat over. De Rolling Stones staan ook nog steeds op het podium, maar zijn allen de 60 gepasseerd.
Ik weet nog een mooie: stond ik met een paar dames langs de kant bij het voetballen van het team van Joeri te kijken toen het gesprek op uiterlijk kwam. Een vrouw die wij alle 3 kennen is enorm dik, maar ze schijnt het zelf prima te vinden. Toen K. zei “Ik zou toch afvallen, dat doe je toch voor je man. Je wilt er toch een beetje mooi uitzien voor je man?” (Overigens is ze zelf erg slank) Ik ben het daar niet mee eens. Als je dik bent en er verzorgd uitziet ben je toch ook mooi? Toen zei J. (ook slank) “Ja, het is wel raar dat ik vorig jaar geen bikini aandurfde en dit jaar wel maar dat ik wel steeds in de spiegel keek of ik geen buikje heb, terwijl H. (haar man) rustig aan het uitbuiken is op het strand en zich nergens wat van aantrekt.” Dat is toch ook raar. Als ik er zo over nadenk hebben bijna alle mannen die boven de 35 a 40 jaar zijn wel een buikje (behalve Albert die heeft echt geen buikje) en die laten ze ook zien. Ze voelen zich er ook niet ongemakkelijk door. Hebben mannen dan zoveel zelfvertrouwen?
Het bovenstaande klinkt misschien een beetje gefrustreerd, maar ik ben hartstikke blij dat ik een meisje ben. Wil dat ook blijven, dus geen “ombouw” voor mij.
Ben benieuwd of ik voor dit stukje nu de Nobelprijs voor de literatuur krijg net zoals vorig jaar de Britse schrijfster Doris Lessing, die onder andere boeken heeft geschreven over het verschil tussen mannen en vrouwen.

Groetekes, Nicole

Geen opmerkingen: